Skuteczność – czy jest możliwa?
Umiejętność skutecznej komunikacji jest najważniejsza w biznesie. Nie ma znaczenia czy chodzi o tę wewnątrz organizacji, czy to, w jaki sposób firma komunikuje się ze swoim otoczeniem. Niektórzy mogą sądzić, że komunikacja jest synonimem rozmowy, ale tak nie jest. Komunikacja werbalna to tylko jeden z wielu sposobów komunikacji. Ponadto, próbując komunikować się z otoczeniem, nie zawsze jesteśmy rozumiani. Tylko wtedy, gdy wiadomość zostanie dostarczona, odebrana i co najważniejsze zrozumiana, można stwierdzić, że doszło do komunikacji. Bez spójnej komunikacji, twoja firma będzie miała problem z osiągnięciem pełnego potencjału. Więc im lepiej się komunikujesz, tym lepiej dla biznesu. Podsumowując: w komunikacji nie chodzi o to co mówisz lub piszesz, ale o to co odbiorca słyszy, widzi i rozumie. A to czyni komunikację jednym z najtrudniejszych aspektów biznesu. Ale poradzimy sobie i z tym